Aug 29, 2007

Maid...maid...maid...aiya bikin susah la...

Hi all...almost 2 weeks saya nda dapat update my blog ni...very the bz with work and my routine as mom and wife...mau jadi cerita ni hal maid juga la ni. Last week (Thursday and Friday) i was on leave utk buat persediaan kenduri aruah my mom dan sekali sambut Ramadhan yang akan tiba. My hubby call from his office bagitau ada minah bugis contact him dan tanya "kita ka yang mau cari orang (maid)?" then he called me to contact this minah la. When i called her...tanya umur 22 yrs old (too young la....) but still consider to have a try 1st la kan. Set date n time to pick her from Kg. Likas la. Dia janji on Saturday morning la minta amik di Likas. Early in the morning on Saturday she sms me "kak...jadi ka ko ambil saya sebab ada orang telepon mau ambil petang ni kalau kaka inda jadi..." so i sms back kata confirm la at 10 i will pick her up. Then at 9 am gitu dia sms lagi kata "kak ambil saya petang la macik saya jalan lagi tiada orang di rumah". I said ok. Then, sampai ke petang she didn't gimme a call or sms. I tanya dia then she sms plak "Blm ada lagi macik saya kak. Barang saya belum kemas lagi pintu rumah terkunci" (i don't know what does it mean). So, i decide memang malas la amik minah ni.Too much excuse. Belum kerja pun macam2 la suda...Sunday morning plak she called and asked me..."jadi kak macamana?ila kakak ambil saya?" Then my blood start going up (broken english la ...) terus saya jawab 'macamana bah kamu ni janji kemarin hari ni baru mau call tanya"...isk geram. Then dia cakap "ya la kak kemarin tu macik saya lambat pulang. Jadi kak kalau kakak ambil saya ini hari boleh ka saya minta cuti 1hb ni?"...hmmmm memang confirm la dibuang dari senarai...belum apa2 suda mau minta cuti la...geram. So sampai sekarang ni masih lagi belum ada maid....bukan apa puasa suda mau datang ni in less then 2 weeks ... tapi rasa2nya i have to go thru' Ramadhan witout maid la nampak gaya ni...kena kuat hati jakla ni...

No comments:

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

You Are My VIG No. :

Free Web Counters
Web Counter THANK YOU