Sep 23, 2008

Pindah lagi...???

Actually berita ni tidakla mengejutkan aku sebab sememangnya aku tau secara verbal lebih awal...cuma tidak dapat di confirmkan sebab ya la selagi belum ada black & white...I have no comment.

Tapi petang kemarin terjawab dan ter-sah la segala-galanya. Aku akan dipindahkan sekali lagi pada tahun ini ke Pusat Pengajian Pascasiswazah (PPPS) kerana secara hitam-putihnya suda ada. Bermakna ini merupakan penempatan ku yang ke-4 selama berkhidmat di sini...

To be truth...agak berat hati juga menerima perpindahan itu (sorry ye kak misa) bukan sebab apa...di situ aku kembali bertugas di Jabatan yang memberikan service utk semua JSPIU. Berat juga tanggungjawab tu...lagi pula tempat yang bakal ku duduki ni dulunya merupakan orang yang cekap, efisien dan efektif dalam pelaksanaan tugas...bujang pulak tu ;) ...takut aku nda termampu untuk memikul tanggungjawab ini...lebih ku takuti kalau2 aku dibanding2 - "dulu punya PP dan sekarang punya PP"... lagi pula SKTM tu pun byk suda perancangan yang telah ku rangka...especially 5S...

Anyway, on positive side - aku terima perpindahan ini sebab bagi aku setiap manusia pasti ada kelebihan dan nda kurang juga kelemahan. Jadi aku akan cuba meningkatkan lagi kelebihan ku dalam masa sama mengurangkan kelemahan...tambah lagi PPPS ni merupakan jantung utk mana-mana U...lebih2 lagi kita ni ke arah research U...jadi aku kena mantapkan diri bermula dari sekarang... tambah lagi...aku tau aku akan dapat sokongan padu dari "bakal mantan PP Kanan PPPS" jadi aku harap aku dapat memenuhi expectation...tidak banyak - sikit pun jadilah. Memang banyak aku perlu belajar untuk ke tempat baru ni...BANYAK yang teramat sebab pengalamanku dan pengetahuan yang cuma sekelumit dibanding dengan PP lain ... memangla sgt sikit...tapi aku akan cuba my very best utk berkhidmat demi Universiti dan utk kemajuan kerjaya ku juga :) Harap2 ada post 48 lepas ni dan aku yang dinaikkan kehkehkeh...ini baru mata $$ atau mata Pound ssterling (nda jumpa simbol dia...hehehe)...nampak sgt la mata duitan tahap gaban...bukan guna RM...matawang asing lagi...apa pun meminjam kata2 teman sekali lagi...pangkat itu tidak datang dengan duit sahaja tapi juga tanggungjawab...persoalannya ramai orang mampu menerima pangkat dan kuasa tapi mampukah mereka (dan aku juga) untuk memikul amanah dan tanggungjawab yang diberikan...??? Hah jawab jangan nda jawab...

Macam panjang pula celotehku kali ni...apa pun harap2 aku boleh membuktikan sesuatu di tempat baru ni...

No comments:

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

You Are My VIG No. :

Free Web Counters
Web Counter THANK YOU