Dec 18, 2007

Bukit Kayu Hitam Trip

Last day at Alor Staq (15th Dec) kami "menyempatkan" diri ke Bukit Kayu Hitam...kononnya situ banyak jual patung2...di Padang Besar tu ada la patung2 tapi banyak Sponge Bob punya patung...mau angkut tapi Naufal nda berapa familiar dengan spngebob ni...jarang tingu ...his fav is Mickey or Pooh. Around 7.30 am lepas lite b'fast di Hotel kami pun bertolak. Hari ni kami 3 orang ja sebab Datin Mariam sudah balik KL on the 14th. Aku awal subuh tu rasa nda sedap perut. 3x suda jumpa MR. TAN...sapu la minyak angin yang beli di Pekan Rabu...ok...alhamdulillah otw ke Bukit Kayu Hitam nda berapa meragam...kami sampai sana about 8 lebih am la. Kedai dan gerai pun byk tutup...gelak2 ja kami sebab sunyi semacam...plan knun pegi seawal jam 6 am...kalau btul kami jam 7.00 am sampai...ntah2 gerai makan pun nda buka lagi...kami lepak dekat gerai2 betul2 depan imigresen untuk ke Hatyai. Kalau la ada paspot memang panjang langkah ke Thailand.... :)


Ni posing depan complex duty free before balik Alor Star Sempat posing sebelum menyoping....background tu immigration check point ke Hatyai.

Ni sempadan M'sia-Thai. Kami buat U-turn dekat sempadan dari Duty Free Complex.

Di sini nda byk barang pun as compared to Padang Besar. Ada Complex duty free tapi tingu barang dan coklat...murah lagi di Labuan. Last2 aku mengangkut bear yang besar...untuk naufal. Harga RM55. Kalau di KK harga RM200 la.Kira berbaloi juga beli. Then beli handbag untuk my sister. Around 11.00 gitu kami bertolak balik Alor star sebab mau check out jam 12.00 dan flight jam 3.25 pm.
Mau di jadikan cerita...otw back tu kami mengalami flat tyre...huahuahua...sudahla mengejar masa...brenti la di emergency lane dengan hazard lite. Kesian Abdullah, mandangkan kami ni perempuan kaum yang lemah...(hehehe) so, kami tolong2 angkat apa yang patut dan tengok je la...nasib baik la ada polis bantuan meronda (PLUS) tolong Adul...kalau nda lama juga la mau tukar tu dia sorang2...sudah la tyre spare tu kurang angin...nasib la tools dorang lengkap...mau jadi cerita polis bantuan tu pun orang sabah tapi lama di Alor Star...lebih 20 tahun...sampai tiada slang sabah dia sudah. Suda ok kami pun pecut ke Alor Star dan pack barang dan checkout...paksa pegi airport dengan 2 kreta pasal barang sangat la banyak ... ;)

No comments:

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

You Are My VIG No. :

Free Web Counters
Web Counter THANK YOU