Feb 6, 2008

I'm Back.....to mumble

Rasanya macam lama nda meng-update blog ni...bz denga kehidupan. yang sakit hatinya ni ialah maid ku yang baru 3 bulan kerja suda buat hal dan sudah ku berenti kan dengan kadar yang segera. geram aku...dia minta pulang knun jenguk bapa dia sakit di plipin. aku cakap la dia kena tunggu sampai aku dapat pengganti dia baru boleh balik. sekali mada malam kenduri aruah mama ku malam tu dia minta balik juga konon esok dia balik rumah la. sekali petang hari ahad tu call dia nda angkat...last2 my hubby call dia mau amik dia la ni konon nda dapat balik rumah kami dia sakit sampai pengsan masa di kk antar pacik dia tu....geram nya aku dengar. sudahla aku kena pegi ofis esoknya tu sebab ada meeting. last2 paksa la my hubby amik cuti. so monday tu lepas ja balik dari ofis my hubby amik la dia...ada la dia balik tapi sakit teruk mau mampus suda aku tingu...geram ni...bukan mau mampus apa...mau mampus yang dibuat2. malam tu juga aku bawa dia pi klinik pi cek. ya la nda juga bagus buruk sangka kan...manatau dia btul2 sakit....sekali di klinik dr cakap dia ok...leher dia pun ok tiada merah2. sebab dia sore throat knun sampai nda kuar suara....BP pun ok dan semua ok la.
Balik ja ruma aku "kasi manja" dia la belakon...suruh dia makan dan makan ubat dan rehat. ingat esok dia ok la. sekali masih lagi terbaring teruk pening konon....taktik la tu minta pulang cepat. aku buat nda tau ja mau tingu sampai mana dia bertahan...paksa la aku amik cuti kecemasan jaga anak2...the whole week aku nda pegi ofis gara2 maid yang "durjana" tu.....last2 petang tu kuar pulak suara dia clear lagi tu...konon dia malu dia baring2 saya yang buat kerja...belakon lagi...cakap ja la kalau mau minta antar balik....dan memang dia cakap juga at last minta antar pi tempat kakak dia...sorry ler...nda ada masa mau layan...aku cakap tunggu la nanti macam mana...hehehe kasi dera mental dia dulu...padan muka...
Alhamdulillah la my biras sudi kasi pinjam maid dia....mula mau tukar dengan maid my mother in law tapi payah juga pasal dia minta ulang alik. so aku pinjam la maid biras dan import khas dari labuan. sampai ja bantuan modal insan tu di rumah terus muka miad yang satu ni berseri2 dan boleh plak senyum time aku masuk bilik dia secara tiba2....hmmm ketara sangat belakon. so aku antar dia di kedai putatan jak...kalau ko pengsan lagi tanggung la sendiri. not my responsible anymore. my hubby pun geram tahap gaban ngan gaya dia tu. nda habis2 aku dapat maid yang penipu....

No comments:

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

You Are My VIG No. :

Free Web Counters
Web Counter THANK YOU