Jan 23, 2009

I Am Back...Me-Lion

Hmmm nampaknya walaupun baru habis outstation dan terus bercuti bersama keluarga...the moment i touched down to KK things are back to normal. Dengan office dan hal ehwal rumahtangga. So tiring. Dan bila belek blog...byk nya hutang piutang ku yang belum selesai dgn Paksu (tag movie), Kim (tag Handwriting), Agee (not sort of tag but award la ... tq agee) dan latest Nleen (tag...alamak lupa suda) hehehe. Anyway...harap bersabar ye kengkawan ku sekalian. Akan ku pastikan aku meng update blog ni at least sekali seminggu...dan juga PPUMS punya blog...oh nooooo!!!

Selain itu juga, rasanya banyak kerja2 ofis yang perlu diselesaikan...terutama kerja ofis yang byk sgt memerlukan perhatian dan pemantauan lebih (macam baby pula kan)...ya la aku rasa kebertanggungjawaban ku amat tinggi untuk melaksanakan tugas ku sebaik mungkin dan rasanya staff ku kena bersedia dengan "pace" ku selepas ini. Nah...to any staff yang baca blog ku ni...jaga la kamurang. Ni baru amaran "sepoi2" bahasa urang bilang.

Tambahan lagi...baru ja tadi ptg aku menyinga dengan urusetia di mana aku sbg one of the committee pelaksana, dia telah menelefon bertanyakan kenapa aku tidak hadir mesyuarat lebih kurang jam 2.30 ptg tadi dan meminta aku bagi laporan...HAH? LAPORAN APANYA? Pls la...apa yang aku mau laporkan sekiranya perkara yang suda dijanjikan tiada dibagi??? Aku suda bercakap sendiri melalui hp dengan salah sorang pegawai di situ last Thurs (15th) dan telah berjanji akan email aku semua yang ku minta dari mesyuarat lepas by 19th Jan... and today already 23rd. Gerigitan betul aku sampai aku paksa menyinga dan hilang keayuanku sebagai wanita bersopan santun (kakakaka) depan Pen. Audit Dalam ... hehehe sori ye Mr. Salleh. Tu la juga pasalnya aku menyinga. Sudapun aku email dan sms maklumkan nda dpt dtg meeting still kena call... walaupun sebenarnya aku boleh pun pegi kejap melaporkan dan balik ofis la minta excuse...tapi like i said awal2 tadi...apa nya mau dilaporkan kalau still sama macam meeting lepas kan... Bukan la mau tembirang (like anjangkh selalu ckp aku ni ada ala tembirang) Cuma harap2 sapa2 yang berkenaan yang membaca ni faham la situasi ku sekarang. Kepada cik adik urusetia yang I ter-me-lion (menyinga) tadi...maafkan la diri ini kalau terkasar bahasa ya. cuma mau cakap satu ja...jangan sesekali guna alasan "kami pun busy so kalau nda di follow up kami pun lupa"... pantang la aku alasan ini dibagi. Janji is janji. Tiada alasan kamu busy yang melampau sebab as far as i am concern, semua orang pun ada tugas dan tanggungjawab masing2 dengan tahap kesibukan nya...cuma cara dan mekanisme kita menghadapi ke-busy-an itu membezakan sama ada kita ni efisien dalam buat kerja atau tidak...sorry to say...rasa macam kami ni guyang kaki ja la di UMS ni kalau cakap macam tu kan...WHICH IS NOT RIGHT TO SAY SO. So...faham2 la ya. Bah cukupla aku meluahkan sini...boring my other blogger fren baca karang...

No comments:

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

You Are My VIG No. :

Free Web Counters
Web Counter THANK YOU