Apr 12, 2009

Office Transformation la Pulak...


Rasa2nya semua mau di transformasi kan ni...dari diri sampaila ke persekitaran kerja dan rumah juga. Kata orang minda yang tenang datang dari persekitaran yang baik dan selesa. So, proses mentransformasikan persekitaran kerja ini lah yang memerlukan keiltizaman dan memerlukan istiqamah juga...(S yang ke-5 iaitu sentiasa amal).
Kata orang untuk memulakan sesuatu ke arah perubahan memang payah dan byk alasan. tapi kalau kita sentiasa beralasan kita tidk akan menjadi orang yang berjaya. So, aku telah mengorbankan 1 hari dari waktu weekend ku untuk menyisih, menyapu, melabel dan memparking kan ruang pejabat ku. Dan rasanya hari ku tidak sia-sia dan inilah hasilnya (baru 60%)...
My stationery drawer after proses 5S...sayangnya lupa amik gambar "before" the transformaton process.

Ini pulak sengaja nda di photo-scape kan sebab mau hi-light meja yang kemas dan bersih dan licin itu setelah proses transformasi dilakukan. Tapi di belakang meja dan bawah meja pun sengaja nda di hi-lite sebab blm 100% dibuat...nnt i update lagi k.

p/s : to all my staff who read this blog, I challenge u to do better than this :) Kalau Kepala Kantor boleh why can't YOU?

2 comments:

Norti Sirin said...

congratulation! my dear friend..confirm dpt cemerlang audit nanti...

cheers

mzn said...

Amiin... I want to lead by example thru my staff...that's the important thing la...

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

You Are My VIG No. :

Free Web Counters
Web Counter THANK YOU