Oct 26, 2008

Me the Cat Rescue...???

Ni ble masuk dalam rancangan Ripley's Believe it or not.....
Me - the Mrs. Cruella De' Vil (betul ka ejaan dia ni)...paling penakut dan paling kurang suka haiwan yang bernama kucing...suka tingu ja di TV atau gambar...in real life aku akan sedaya upaya melarikan diri darinya dan kalau kasi makan stray cats yang bekeliaran di luar rumahku pun adalah secara "ikhlas tapi jauh"...
Tapi pagi ni aku telah membuat satu mission imposible...aku telah me-rescue kucing yang mengiau sejak awal subuh...at 1st aku nda nampak kucing tu under nadhrah's old bic blakang rumahku...sekali time mau amik mop siiiiikit lagi te step on the body...kesian plak aku tingu...dengan comot macam jatuh di longkang....dan kesejukan. so aku pun amik kain lap yang bakal ku buang lepas ni...terus kasi naik atas meja dan balut dia...
Lepas misi mengemop lantai selesai...aku pun terus pi belakang dan siram2 tu kitten dengan hos (dari jauh ah...) sehingga agak bersih seperti dalam gambar tu...then shoe box yang lama ku letak alas ironboard yang suda nda di pakai dalam tu, amik botol susu lama di blkg (luckily masih ada) terus buatkan susu utk dia...kesian...dia minum juga la tapi sikit2...aku kasi "selimut" dengan towel gud morning tu kasi panas dia...smpi skg masih sleeping...i dunno la kejadiannya di belakang tu...blm lagi dgr suara dia...hopefully everything's fine...

No comments:

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

You Are My VIG No. :

Free Web Counters
Web Counter THANK YOU